مایه ی حیات

مایه ی حیات
وَ جَعَلنا مِن الماءَ كُلُّ شَي ء 
قالب وبلاگ
نويسنده
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مایه ی حیات و آدرس ab93.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





 

خیلی از سردردهای روزمره به خاطر کمبود آب بدن است. 75 درصد مغز از آب تشکیل شده و مسلما کمبود آب مغز را دچار اختلال میکند.

 

دیسک های کمر انسان پر از مایعات است. این مایعات به فنر بودن مهره ها کمک میکند و اگر آب کافی در روز مصرف نشود ، کمر درد به سراغ مان می آید.

جالب است بدانید که 75 درصد وزن بدن را مایعات درون دیسک کمر تحمل میکند. یعنی اگر آب کافی در بدن وجود نداشته باشد ، فشار زیادی به اسکلت بدن وارد میشود.

 

این یک نکته رو قبلا هم گفته ام که آب باعث شادابی پوست میشود و از پیری آن جلوگیری میکند.

 

فرآورده های غذایی بدون شک مواد نگه دارنده در خود دارند که برای بدن بسیار مضر است. آب این مواد مضر را از کبد دفع میکند و ما را فعال تر میکند و تمرکزمان را نیز بالا میبرد.

 

وظییفه ی دفع ضایعات بر عهده ی سیستم لنفاوی است. این سیستم سموم را قبل از ورود به جریان خون از بین میبرد. سوخت این سیستم آب است. یعنی اگر آب ناکافی در بدن وجود داشته باشد ، سیستم لنفاوی عملکرد درستی نخواهد داشت و عفونت ها در این صورت برای ما خطرناک تر از قبل خواهند بود.

 

صبح که از خواب بیدار میشویم بوی بد دهان کاملا مشخص است. دلیلش این است که در طول شب آب جذب نکردیم. آب باکتری های درون دهان را از بین میبرد و از بوی بد دهان جلوگیری میکند.

 

کمبود آب موجب میشود بین سطح غضروف ها سایش ایجاد شود که درد و ورم مفاصل را به دنبال دارد. وجود آب مفاصل بین استخوان ها را نرم میکند و از آرتروز جلوگیری میکند.

 

با آب میتوان از آسم ، حالت تهوع صبحگاهی و مشکل هاضمه پیشگیری و یا حتی درمان کرد.

 

میدانید که اکسیژن از طریق خون به عضلات میرسد. آب کافی این اکسیژن را برای خون تامین میکند و اگر نباشد عضلات اسیدلاکتیک ترشح میکنند که موجب گرفتگی عضلات میشود.

 

85 درصد خون ، آب است. پس کمبود آب یعنی کم بود خون . وقتی خون کم شود ، مویرگ های کم تر فعال کاملا بسته میشوند تا قسمت های فعال تر به خون کافی دسترسی داشته باشند. وقتی رگ ها بسته میشوند ، عضلات فشار زیادی را تحمل میکنند. رفع این مشکل تنها با مصرف آب بهبود می یابد.

 

 

beytoote



نظرات شما عزیزان:

AIDA
ساعت13:28---6 اسفند 1393
خیلی خوب بود
تکراری ولی مفید!!

پاسخ: موچکر


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ چهار شنبه 29 بهمن 1393برچسب:آب ، فشار خون ، مصرف آب ، عضله ، رگ ، کمر ، دهان ، تهوح ، عفونت ، خون, ] [ 10:14 ] [ مهدی غنی زاده ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

این وبلاگ برای کمک به حل مسئله ی کمبود آب در کشورمون ایجاد شده و سعی میشه تا با ارائه ی آمار و راهکار هایی به حفظ این مایه ی ارزشمند یاری شود.
امکانات وب

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 443
بازدید کل : 25963
تعداد مطالب : 68
تعداد نظرات : 279
تعداد آنلاین : 1